Familiehygge og fotoleg

14686057_1249651695093172_417554730_n.jpg

En weekend hvor veganeren, fredag aften, skulle sidde til bords med flæskesteg, brun sovs, kartofler og rødkål. Jeg sørgede for dahl til mig selv, men som jeg glædeligt delte med min kærestes lillesøster. Dog var jeg ikke længe om at finde ud af, at der IKKE behøvede komme smør i de brune kartofler og derfor sendte kærestens far glædeligt nogle kartofler min vej. Jeg “slikkede” også rødkål-skålen (desværre kommer jeg til at savne smagen af jul enormt meget. Især sovsen)!

14696842_1249651698426505_1520087152_n.jpg

Jeg stod for desserten. Blåbær-banan-pandekager med tofuline vanille-is, som ALLE godkendte! Jeg blev ret tilfreds. Så jeg må godt lave dessert en anden gang. Kokossukkeret var også et hit og der blev ivrigt diskuteret hvad det mon smagte af. Der var idéer som kaffe og maltbolsjer. Det var en vellykket aften.

Dagen efter kom Martins lillesøster hjem til os. Vi havde sovet længe, oven på et glas rødvin og nogle bajere. Så tiden løb fra os og da det blev eftermiddag fandt vi ud af, at det var blevet ret sent, hvis alle planer skulle lykkedes. Så vi blev enige om, at hun skulle sove her. Derfor valgte vi at prioritere en chokolademousse højere, end de billeder vi havde planlagt, vi skulle tage. Så lørdagen blev en indendørs-hygge-dag med gaming (League Of Legends og World Of Warcraft). En perfekt lørdag aften! Det er altså hyggeligt at have en gamer-sviger-familie.

Næste lørdag skal bruges på min egen familie og jeg skal overnatte med min egen lillesøster. Det er simpelthen for hyggeligt med den der søster-kvali-tid  

Til aftensmad forsøgte vi os med spaghetti-squash (en opskrift vi fandt på nettet). Det var ikke helt så vellykket, som ønsket. Men hvad der var endnu værre var, at chokolademoussen var en k æ m p e fiasko og jeg var lige ved at græde, da jeg fik den sørgelige, saltede, våde, luftige, smagsløse masse ind i munden. Der må simpelthen et omforsøg til!

I dag kom vi ud på foto-tur. Der havde været mange tanker og idéer til billederne. Først havde jeg overvejet skateboard-ramperne ude ved Festivalpladsen, men de var langt væk og vejret var ikke ligefrem det smukkeste efterårsvejr. Så vi blev inden døre og gennemtænkte det lidt mere. Vi besluttede os derfor for at gå over til Musicon Bydelen, i Roskilde. Her fandt vi et flot grafitti-spot med bænke og plantekasser. Råt og farvestrålende. Det matchede mine idéer rigtig godt!

Det var lige hvad min foto-passion havde brug for; en opgave som jeg selv måtte bestemme resultatet af, men som også skulle bruges til noget. Måske slappede jeg også af i rollen, fordi der ikke forventedes noget stort og fordi jeg ikke skulle have penge for det. Selvom at jeg er så heldig at må beholde de f a n t a s t i s k e smykker. Sikke en timeløn!
Lige fra Pernille Struer havde spurgt mig og vi havde aftalt det, til jeg havde modtaget smykkerne har jeg overvejet hvordan og hvorledes det skulle gøres. Da jeg så modtog smykkerne var jeg sikker på, at Camilla skulle være model for halskæden. Jeg synes det ville se godt ud til hendes lysegrønne hår – og jeg mener at jeg havde helt ret. Derudover er Camillas fantastiske ansigtstræk så flotte og med hendes ellers neutrale ansigt, synes jeg det hele spiller rigtig godt. Hendes markerede kindben, flotte runde øjne og fyldige læber er bare rigtig smukt.

Hvis man vil se en fotograf på den akavade side af kameraet, skal man bare se på mig:

14625280_1249649815093360_1453580980_n

Det er nemlig noget anderledes at være den foran kameraet, end den bag ved. Her er nogle glamourøse billeder af mig, fra mine knap så gode vinkler. Det var sjovest at være fotografen og Camilla var altså en noget mere fantastisk model – jeg synes I skal tjekke resten af billederne ud, af hende.

Da vi var glade og tilfredse skyndte vi os hjem i den varme hule. Her blev vi alle tre enige om, at vi lige skulle nå at game bare lidt mere, inden Camilla skulle hjem, igen. for at game lidt mere, inden Camilla skulle hjem igen. Det har bare været en god weekend. Jeg har været hjemme, koble af, gjort tingene i mit eget tempo og endda i selskab med mennesker jeg holder af. Spontanitet, ro, hygge.

 

Her er et udsnit af billederne

14627948_1249057015152640_573762886_n

Resten af billederne kan I finde på min Facebookside med mine andre billeder (hvilket jeg klart vil anebefale)!

Til information kan alle Pernille Struer’s smykker findes på disse hjemmesider. Hun har forskellige platforme til at reklamerer for sine smykker og der er virkelig nogle fantastiske imellem.
Hun har både en Instagram, en hjemmeside og en Facebookside.

Leave a Reply

