Rette, slette, tælle…

Dagen i går bød på gennemgang af eksamensopgaven, som fik med grovfilen, fordi vi havde for mange anslag. “Er det relevant? Nej. Slet” sådan lød gentagelsesprocessen. Slette, rette, tælle, slette, rette, tælle, sådan forløb det i næsten fem timer, før vi alle endte med at blive helt skeløjede af at scrolle op og ned i google.drev. Der gled en bølge af lallegladhed ind over studiegruppen, som lige satte os ud af sporet for en tid, men efter noget mad og drikke var vi klar til at arbejde videre. Vi tog os sammen og satte navne på opgaven, så vi kan blive vurderet, hvilket var hårrejsende svært. Det er knald eller fald, nu… Karakteren bliver hvad den bliver, men vi ved, at det arbejde vi har lagt i den og det endelige resultat er virkelig godt. Så uanset hvem der får højest eller lavest, fortjener vi alle sammen en samlet, god karakter, for et knaldgodt stykke arbejde!

Om aftenen var det som om jeg lige kunne gribe den sidste smule energi og gennemgik så diskussionen og konklusionen, for at færdiggøre den nogenlunde. Derefter blev der lukket helt ned og først i morges åbnet op, igen. Vi har hele morgenen gennemgået opgaven én gang til for fejl og mangler. Talt anslag, rettet, slettet, talt anslag, ordnet litteraturlisten (ud fra en af mine værste fjender; APA-modellen), lavet indholdsfortegnelse (en anden af mine værste fjender, som lige krævede en god portion tålmodighed), slettet mellemrum, lavet mellemrum, talt anslag, rettet flere stavefejl, store bogstaver, små bogstaver, sætte op, sætte ned, tælle anslag….

Det endte med at vi, en time før deadline, kunne aflevere en 32 sider (med det hele) lang opgave og dermed gå på weekend, helt til på mandag. Så begynder en periode som virker ganske uvirkelig og abstrakt; bachelor-perioden.

Jeg er sikker på at min studiegruppe og jeg nok skal gøre det til en lærerig periode med udfordrende og spændende oplevelser, der med garanti skal komme med nogle resultater, som er brugbare i vores bachelor. Jeg glæder mig faktisk, men indtil da står den på frokost, træning og øl!

Carpe weekend!

 

2 thoughts on “Rette, slette, tælle…

Leave a Reply

