Bachelor, blomster og bolledej

Denne uge er gået enormt hurtigt. Enormt meget selvstudie, lidt vejledning, en masse hjemmebag gør det nemt at have udsigt til mere efterårsvejr og den kommende vinterperiode.

14485059_1231385826919759_1359876671812234754_n.jpg

For efteråret er landet for mine fødder og lige så gør er den kommende bachelor-periode dumpet ned. I går fik vi (den awesome studiegruppe-trio) styr på samarbejdsinstitutionen for den kommende periode. Snart kan vi kalde os p æ d a g o g e r.

Senere, med en kurv fyldt med efterårets farver, gik turen hjem til kærestens forældre.
Den stod på eftermiddags-sludder-sladder-hygge og gave-givning. Kærestens mor blev rigtig glad for blomsterne og udbrød “fresiaer – det er mine yndlingsblomster!” (heldigt at have en undercover-kærestes-lillesøster, til at undersøge sagen for os), ligeså blev kærestens far glad for sin nye kræmmer-marked-bil (Isabella) som skulle med i seng, den aften.

blomster.png
Langhårede hunde-kys og lækkert rosmarin-brød fyldte også aftenen ud, mens kærestens lillesøster og jeg snakkede foto-shoot og kiggede på fine kjoler, som eventuelt kan bruges. Dette vil der nok komme nogle billeder, senere.

I dag har jeg været på arbejde (et herligt hente-pige-i-børnehaven-job) og det var endnu engang en fornøjelse at cykle med hende hjem og lytte til alle hendes fantastiske fortællinger. Efterfølgende var jeg på café og drikke to kopper kaffe hos Landmad i Roskilde (pssst… de har h a v r e m æ l k til kaffen, hvis du spørger!)

Da jeg kom hjem smækkede jeg en risotto sammen til kæresten og jeg, med et drys ristede hasselnødder (hvilket ikke faldt i god jord, men resten gjorde). Nu hæver dejen til hvad-end-boller, som i morgen skal mætte den sultne studiegruppe og give energi til arbejdet med eksamensopgaven.

bolledej

Det er simpelthen en børnevenlig opskrift, for jeg er endnu ikke kommet til skade og denne gang har jeg heller ikke glemt noget (hurraaaa!)
Hvad-end-boller er min nye favorit-morgen-bolle-opskrift. I denne omgang har jeg tilføjet hørfrø, solsikkekerner og græskarkerner samt 2 dl grahamsmel, i stedet for 1. Jeg håber på nogle vellykkede morgen-boller. Jeg tænker, at det gik ikke galt sidst (selvom jeg glemte både olie og salt), så hvorfor skulle det gøre det, denne gang?

Leave a Reply

WordPress.com.

Up ↑

