Hjemmebagte flafler

Skærmbillede 2016-09-18 14.08.34.png

 

Med inspiration fra både Mia Sommer og With Love From K, har jeg i dag bagt 24 flafler (som vi kalder dem, herhjemme).

De er lidt for neutrale i smagen, men hellere det, end for meget af et-eller-andet. Jeg har ikke brugt koriander 1) fordi jeg ikke kan lide dem, 2) fordi vi ikke havde dem. Dog tænker jeg at forsøge mig med lidt koriander i, næste gang. Da jeg tænker det måske er meget lækkert i en bagt flafel.

Jeg gav dem 20 minutter ved 200 C (almindelig ovn) og jeg synes resultatet blev godt. Jeg satte uret til 15 minutter, for at holde øje. De fik yderligere tre og så lidt tid på eftervarmen, fordi jeg lige skulle ordne nogle andre ting, imens.

Så nu er de klar-parat til aftensmaden i morgen aften, sammen med M’s lækre, hjemmelavede chili-sovs.

Chilisovsen er lavet af chilierne fra haven i vindueskarmen, soltørrede tomater, olie, salt, peber, brun farin. Jeg tror den er blevet lige stærk nok, i forhold til hvad jeg kan tåle. Men det bliver med garanti lækkert i nogle wraps, i morgen.

Nu vil jeg tage ind til KBH, med M og mit kamera, mødes med søde mennesker og nyde en bilfri søndag!

Leave a Reply

