Lovely lakrits og weekend

Dagen er blevet brugt på at kigge lidt rundt i Roskildes gader og stræder, for at finde veganske indkøbsmuligheder.
Et af stederne jeg fandt er Quinoa Helsekost, som ligger i Gullanstræde.

Her købte jeg forleden maynoaise uden dyr og gærflager. I dag gik jeg derind for at kigge lidt mere og til min store lykke fandt jeg lakridser. Så nu ved jeg hvad der står på fredagsslik-menuen! Mhmm..

 

Jeg blev så begejstret, at jeg blev nødt til at dele opslaget på instagram. Og nu også her. Quinoa er blevet en af mine favoritbutikker, fordi jeg føler de har en masse (dog dyre) produkter, som er brugbare.

Jeg har også fundet min anden nye yndlingsbutik. MENY. Jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke har søgt derind, noget før. Men deres veganske og laktose-frie område er spækket med “pølser”, “mayo” og andre produkter. Desværre var “remouladen” (fra Naturli’) der ikke, men jeg tænker at tjekke op på det, en anden god gang.

Resten af dagen skal gå med bagning af veganske kokostoppe. Opskriften er fundet her.
Da jeg stod i MENY kunne jeg simpelthen ikke finde druesukker, så jeg har erstattet det med almindeligt sukker og krydser fingre for, at jeg ikke har ødelagt hele opskriften….

Psst… Hørfrø-æg/slim er ret simple at lave, men de skulle være lavet på forhånd. Jeg forberedte mig ikke godt nok og sidder i skrivende stund og venter på, at slimen vil blive tyknet til en “æggehvide”-masse.

Leave a Reply

WordPress.com.

Up ↑

