Lalala–la-sagna!

Den veganske livsstil tager form, men der er stadigvæk lang vej igen. Jeg har spist meget mad med animalske produkter i, men jeg øver mig alligevel i at skabe en “bedre” vane.

I dag har jeg lavet vegansk lasagne! Jeg har længe været enormt vild med lasagne. Jeg synes det er en lækker ret, som kan laves til rester og bare er fed, fordi du kan gøre så meget ved fyldet/sovsen.
Så jeg har søgt efter et substitut til kød og bechamelsauce i retten og svaret fandt jeg her.

IMG_20160908_185508.jpg

Jeg synes det var lidt svært at finde den rigtige smag (jeg tror jeg sammenligner den for meget med monaysauce). Så jeg var lidt skuffet over den ret syrlige smag (grundet citronerne). Men jeg tror det spiller godt sammen med indholdet af vaniljesukker og ahornsirup i fyldet.

Jeg har brugt “pizzaosten” som revet ost, oven på lasagnen.
img_20160908_203225

Og som I kan se på det øverste billede, så satte den sig skide flot – or not. Så det blev mere bare ens slags sovs med kogte plader i. Men lækkert smagte det. Dog vil jeg nok putte mindre citron i bechamelsaucen, næste gang.

Velbekomme —

 

Carpe the fuck out of this diem!

Leave a Reply

WordPress.com.

Up ↑

