Magisk olie ♥

Når nu sommeren ikke vil være her, så kan man i stedet skabe lidt associationer til ferie og fest – og hvilken bedre måde er der, end at smøre kroppen ind i kokos og dufte af Piña Colada?

Jeg har i dag lavet min helt egen kokosscrub ud af tre ingredienser, som jeg havde herhjemme.

Jeg fandt denne her opskrift på kokosliens magi og selvom mit resultat ikke er flatterende, er jeg ganske tilfreds.. Mit resultat ser således ud (og jeg har bare genbrugt et oliven-glas).

body scrub.png

Ingredienser:

  • 3 dl sukker (jeg har brugt almindeligt hvidt, for det var hvad jeg havde)
  • Ca. 1 dl kokosolie
  • Saften fra 1 citron

Jeg hældte først de 3 dl sukker i en skål, så kokosolien og til sidst citronsaften. Jeg blandede det hele sammen og hældte det i glasset.

Tadaaaa! Hjemmelavet bodyscrub, uden mikroplastic til kroppen ♥
Endda på genbrugsglas.

Så i dag skal jeg forsøge mig med min nye bodscrub til at rense min hud og som alternativ barberskum.

Efter at jeg forleden angreb mit hår med grimme kemikalier (jeg ved godt dét ikke er særlig miljø- eller kropsbevidst, men jeg er langt fra ren øko-miljø-dyre-venlig), føler jeg i dag for, at prøve med noget pleje til håret. Jeg har læst noget om at kokosoliens indhold (e-vitamin, svampedræbende effekt og antibakterielle virkning) skulle være sundt for krop og hår.

Har du brug for mere viden om kokosoliens mange virkninger, kan du læse mere her.
Oliens skulle også være magisk for dine øjenvipper – ja generelt for hår og ud, mhmm!

I denne skrivende stund, sidder jeg med mit hår smurt ind i kokosolie. Jeg håber på, at kokosmagien vil pleje det bare en smule ♥
Jeg har ikke lavet en decideret hårkur, men kun smurt olien ind i håret. Til gengæld kan du finde opskrifter på hårkurer, samme sted som kokoscrubben.
Olien skal gerne sidde i håret i et godt stykke tid (flere timer faktisk). Nu greb jeg bare chancen og smurte håret ind og så må vi se hvornår jeg bliver træt af, at vente…

Make-up fjerner

Jeg har læst om, at man slet ikke behøver købe vilde og dyre make-up fjernere, til at fjerne sin make-up. Det er da fedt! Olie fungerer rigtig godt og i dag forsøgte jeg mig med noget magisk der stod ude i køkkenskabet. Nemlig rapsolien.

Jeg prøvede mig bare frem med nogle vatrondeller med olie på og det virkede faktisk!

Jeg er sikker på, at kokosoliens magi også kan hjælpe til her, men jeg havde lyst til at se om rapsolie også kunne trylle lidt – og det kunne den!

Så min lørdag har været fuld af magi hele dagen og det er fedt. Og så synes jeg det er fedt, at have lavet sin egen bodyscrub ♥

 

Leave a Reply

WordPress.com.

Up ↑

