Genforening med løbeglæden

Det er som om kroppen eller hjernen lidt bærer nag over, at jeg ikke kan løbe de der 8 km, som jeg på et tidspunkt kunne. Og at det er svært at finde den der lækre tilstand af flow.

skyer

Men jeg kan være stolt over, at jeg i sidste uge løb tre gange og at jeg allerede har løbet min første tur, i denne uge. Det er som om jeg har fundet løbeglæden igen, hvilket giver en eller anden form for drivkraft.

For det er virkelig dejligt at stå op og løbe en tur. Som om jeg kommer i en slags trance og får lov til at klargøre krop og hjerne, til resten af dagen. Det føles også som om at dagen bliver mere frisk og glad – endda længere – og overskuddet vokser.

Derudover føler jeg også en lille sejr over mig selv, hvilket gør mig mere motiveret. For jeg kan godt lide at jeg kan styre mine følelser og behov, til en vis grad. Det booster også følelsen af struktur, selvtillid og viljestyrke, hvilket jeg har meget brug for.

De dage hvor jeg har meget at tænke over, hjælper en løbetur især rigtig meget.
Det gør løbeglæden endnu stærkere og forstærker resten af glæden i kroppen.

Leave a Reply

WordPress.com.

Up ↑

