Bibidi babidi brownie ♥

Jeg kan bestemt ikke kalde mig veganer, men projektet om, at lave mere kødfri mad, bliver nemmere og nemmere. Jeg er blevet bedre til at kigge den anden vej, når kæresten laver mad og jeg øver mig i veganske og vegetariske retter. Men jeg skal øve mig enormt meget, når det kommer til at læse bag på emballagen, når jeg handler ind.

Jeg har skåret gevaldigt meget ned på slik og chokolade, selvom jeg ind i mellem har spist chips og M&M’s, men det er slet ikke i samme grad som før. Hvilket med garanti er godt for mit helbred! Dog blev jeg mere end bare glad, da jeg i Super Brugsen, Trekroner, så vegansk chokolade af mærket Seed & Bean.

I brugsen købte jeg også sorte bønner, som jeg har tryllet om til disse her

black bean brownies

L æ k r e veganske black bean brownies ♥ De indeholder sukker, så de er ikke vildt sunde, men det kan garanteret godt erstattes med noget andet. Til gengæld er de dyrevenlige og det var sjovt at prøve at bage med bønner og lave æg af hørfrø.

De er meget intense i smagen, men det kan sådan en chokolade-fan som jeg godt lide! Kæresten er ikke helt vild med dem. Jeg havde ikke så meget rørsukker, så det er cirka 70/30 sukker/rørsukker. Derudover havde jeg ikke lige opfattet at der skulle det der svarer til cirka to dåser sorte bønner i, så jeg har kun brugt en dåse. Portionen er ikke kæmpe, men smagen er kraftfuld og de er ret fudgy/svampe-agtige. Jeg tror, at næste gang vil jeg blande de hakkede nødder i selve dejen, fremfor kun som topping.

Men jeg er virkelig tilfreds – og de brændte slet ikke på, var nemme at tage ud af formene (jeg har nogle silikone-muffinsforme, som jeg smurte med flydende kokosolie).

Leave a Reply

WordPress.com.

Up ↑

