Projekt grønne tanker

Det der med at udføre ens grønne tanker, idéer og projekter er sværere end jeg lige startede med at tro, det ville være.. Men jeg tænker da tankerne og til tider handler jeg også på dem. Det er bare ikke altid lige nemt – og så elsker jeg fedtkant og sovs…

Det er aller sværest når jeg skal spise hos andre – for det der med at sige til dem, at jeg ikke vil spise det de serverer, fordi jeg ikke lige har tænkt over at sige det eller følelsen af, at ikke at “turde” sige, at jeg fravælger kød, får mig til at føle mig besværlig.

Herhjemme er det en helt anden sag og min fantastiske kæreste støtter mig enormt meget med kødfrie dage og at finde de produkter jeg søger, når vi handler ind.

IMG_20160811_135427[1]

Vegan-happiness er fundet i Tofuline Chokolade is (fra Kvickly!) Den smager simpelthen for lækkert og det kan hurtigt blive lidt for dyrt i drift, hvis jeg fortsætter den vej… Skiveskårede bananer til er pragtfuldt!

IMG_20160812_190234[1]

I dag fandt jeg også ud af, at Irma fører mærket Oatly, som har creme fraiche og kaffemælk, hvilket er helt perfekt, da jeg gerne vil have vegansk cremefraiche til f.eks. indisk Dahl. Og i går fandt jeg smøreost (violife) i Kvickly, som straks kom på en grov bolle.
Desværre er jagten på mayonaise uden æg, er stadigvæk i gang. Mit næste forsøg bliver Super Brugsen i Trekroner.

Jeg tænker rigtig meget over det hele og midt i nederlagene fokuserer jeg på succesen, og den må nok findes i tankerne om, at jeg i det mindste forsøger. Det tænker jeg er en god start. Der er langt til de 100 %, jeg har helt haft lyst til at give op og egentlig ved jeg ikke, om jeg nogensinde når så langt. Men lidt har ret og jeg tager de skridt jeg tager. Jeg har en kæreste som er enormt imødekommende overfor tankerne, selvom han gerne vil spise kød, så er han en god hjælp når det handler om at lede efter – og finde – vegetariske og veganske produkter i supermarkederne og han er helt med på idéen om kødfrie dage.

Derudover er det fantastik med venner og bekendte som sparringspartnere og hvor er det genialt med internettet som inspirationskilde og kogebog.

Leave a Reply

