Banan småkager

Jeg blev simpelthen nødt til at prøve mig med disse småkager, da jeg så opskriften på facebook.
I mit forsøg på en anderledes livsstil med det vegetariske og veganske køkken for øje, lader jeg mig inspirere af forskellige bloggere, for at få lækre opskrifter, idéer eller muligheder at arbejde med. Jeg er ikke selv særlig kreativ i et køkken og jeg er meget vaneramt, når det kommer til madlavning. Derfor synes jeg det er skønt med nye idéer. Og er de nemme, så er det straks endnu bedre!

IMG_20160812_164611[1].jpg

Jeg gjorde som opskriften beskriver, mosede to modne bananer i en skål. Derefter satte jeg skålen på en vægt og hældte den passende mængde (75 g) havregryn (jeg har ikke gluten-free). Da jeg synes det var lidt for groft tog jeg stavblenderen og blendede det lidt finere.

Dernæst fandt jeg den mørke chokolade, som jeg havde som rest, i skabet. Knækkede to stykker af og hakkede det, hvorefter jeg rørte det sammen med dejen.

Hvordan hun kan få det til 10 cookieklatter, det ved jeg ikke helt, jeg kan nemlig kun få det til seks. Men jeg er sikker på (læs: håber!) at det er rigeligt, til to personer.

Kokosolie er endnu ikke en olie jeg har købt hertil. 1) fordi jeg synes den er dyr 2) jeg skal have undersøgt lidt mere om, hvad jeg skal bruge den til.

Så jeg har taget et stykke bagepapir, hældte rapsolie på og fordelte det på pladen, med en pensel. Det håber jeg virker. Selvom jeg godt ved, at kokosolie kan holde til ret høje temperaturer.

Vores ovn er ikke varmluft og det er svært at læse, hvor mange grader man sætter den på, hvilket til tider ender galt. Derfor har jeg forsøgt mig med hvad jeg alligevel tror er 180 grader og først 20 minutter.

 

 

Leave a Reply

