Det er lang tid siden jeg har blogget og der er sket mange oplevelser og gjort mange tanker, siden sidst.

Jeg har blandt andet forsøgt mig med at springe ud i det, at virkeliggøre mine større, grønne tanker. Dette er dog en langt sværere proces, end jeg først troede. Jeg er gået meget på kompromis i forhold til sult, hverdag og fest. Eksempelvis har jeg spist kød til en større fødselsdagsfest jeg deltog i, spist leverpostejsmadder og været på mcD, i anledning af barnepigejob. Ikke just noget godt for samvittigheden eller de grønne tanker, men jeg kan mærke at det er langt sværere for mig, at gøre det hele hundrede procent.

Første gang jeg oplevede det svære i processen, var da vi ankom til Prag og skulle finde et sted at spise aftensmad. Vi ledte længe den første aften, efter et sted der var tiltalende, men det endte med at jeg fik vegetarisk mad og kæresten bøf. Og sådan var det mange gange. Én gang var vi ude at spise vegansk, hvor vi begge fik vegansk mad, som var helt i orden. Men der var længere mellem de veganske restauranter (dog kortere end i Danmark) og derfor forblev det vegetarisk, på ferien. Til gengæld er det langt sværere, når jeg er ude hos familie. Og derfor er det blevet til en lidt blandet succes.

Men jeg har en kæreste som hjælper mig rigtig godt på vej. Eksempelvis er han langt hurtigere til at finde de vegetariske og veganske produkter, end jeg er. Primært køderstatningerne. Vi var i Føtex i Ringsted, i går. Der var der mange muligheder og jeg endte med at få et vegetarsubstitut for kødet til mexikanske pandekager – ret spændende. I dag fandt vi tofupølser, kødfri-pølse og vegansk schnitzel i Aldi.

Når den kødfrie snak så er overstået kan jeg fortælle at der har været gang i eksamensskriverier og børnepasning i denne uge. Og alt sammen er gået langt over forventning, med verdens bedste studiegruppe, kæreste og familie.
Vi har i gruppen produceret et produkt, som vi alle er ret tilfredse med og jeg glæder mig til at aflevere det skriftlige produkt, i morgen klokken 12:00.

Derudover har jeg været barnepige for min yngste lillebror og hans legekammerat fra torsdag til i går nat. Sammen med kæresten. Det har været en super hyggelig oplevelse og de er simpelthen blevet sådan nogle store børn. Det er gået hen og blevet en tradition, at jeg under Ringsted festivallen skal passe dem, da jeg som den eneste i familien, ikke er interesseret i at deltage i den festivitas. Så det er win-win for alle. Jeg bor en forlænget weekend, cirka, hos min mor med alt betalt + bil og de får passet barn/børn, fester og hygger sig. Derudover får jeg lov til at have lidt kvalitetstid sammen med min lillebror og jeg kan mærke, at I år har det været ekstra godt. Kæresten har været med og vi havde en ekstra dag at være sammen i, som gjorde samværet ekstra dejligt. Nu er han også blevet så stor, at vi har nogle andre samtaler, som også gør det hele lidt sjovt.

Det er anderledes at være storesøster til en, som er 17 år yngre og det har taget mig tid at lære det, specielt fordi jeg nærmest aldrig har boet sammen med ham, men i dag bliver jeg så ringet op af ham, fordi han er væltet på cykel og det vil han gerne fortælle. Det synes jeg nu er sødt – og dejligt, at han vil dele ting med mig.

Leave a Reply

