Egen have

13614951_10153806288638131_5316778399409429081_n.jpg

I går lavede vi hummus af en opskrift fra slankebogen V.B.K. 2.0
Jeg har bogen fordi jeg synes der findes vildt mange spændende opskrifter og der er gode idéer til anderledes madpakker, frokoster, mellemmåltider, morgenmad, aftensmad og de der opskrifter på lækkerier, som man synes pifter hverdagen lidt op. Snart skal jeg lave granola, men det bliver når jeg kommer hjem fra Århus. Så skal jeg hapse det i mig, med lækker skyr!

Nå, men det var hummussen jeg kom fra. En lækker og sindssygt let opskrift der kun kræver meget lidt opmærksomhed og er let for sådan en køkken-idiot som jeg, at lave. Og i den hummus har vi min kærestes allerførste høst fra hans mega smukke chiliplanter!

Den gule er lidt stærkere end den røde og det blev en forholdsvis krads hummus vi fik sammensat. Men lækker er den og chilien duftede virkelig godt, inden vi brugte den. Frøene er lagt til tørring, klar til næste gang de skal sås.

Det enormt spændende med have i egen karm, men jeg tror at næste gang, så skal der være halvt så mange chilier. Jeg håber vi når at få brugt dem alle sammen – for der er virkelig mange!

Det er sgu fedt at dyrke sine egne ting. Jeg glæder mig til at få en rigtig køkkehave, en dag. Indtil da nyder jeg haven i vindueskarmen.

Leave a Reply

WordPress.com.

Up ↑

