Orange fornemmelser

10346312_960961307295547_7348440945169800713_n.jpg

 

Midt i det skiftende vejr og med udsigt til sommerferie, ser jeg også frem til en uge med orange fornemmelser. Igen i år skal jeg på Roskilde Festival, som nærmest ligger i min baghave, og jeg glæder mig helt vildt.

Folk der trasker slidte rundt med knudet hår, tegnet på deres halvnøgne krop, ølbowling som forhindre forbipasserende i at komme fra a til b, følelsen af solstik og tanken omkring “hvornår drak jeg sidst vand?” vandre rundt. Indholdet er ligegyldigt, bortset fra at det hele handler om skæg og ballade, mens du tager en tår af din solvarme bajer og minder dig selv om, at du er havnet lige midt i paradis.
Endnu en uge i kosmisk kaos er påbegyndt og din krop skriger allerede på anden dagen efter ro i ørerne, leveren vil have fred og maven ønsker ordentlig æde.

Desværre skal jeg ikke bo derude i år. Heller ikke i år. Men jeg glæder mig til kaosset og jeg glæder mig til alle de festlige fornøjelser der vil finde sted. Roskilde Festival er blevet min party-ø, hvortil jeg rejser én gang om året. Og jeg synes det er noget af det fedeste, nogensinde. Jeg elsker at være flyttet hertil, så jeg egentlig bare skal til en kæmpe fest, i min egen baghave, H V E R dag! Superb!

Min vejleder og jeg har en delt følelse omkring musik og festival og vi har daglig snakket om festivalens muligheder, i forhold til musikoplevelser. Jeg glæder mig mere og mere! I år har jeg downloadet app’en “Roskilde Festival” og er gået i krig med at ‘like’ det musik, jeg gerne vil høre. Så får jeg en notifikation, et kvarter før musikeren går på. Spændende!

Det bliver super fedt, atter en gang at nyde det musiske liv på festivalpladsen, i selskab med herlige mennesker. Jeg glæder mig til fadøl, knurrehår og beskidte sko! Det bliver suuuuuuuuuuper og for mig er det bare tiden på året, hvor jeg slapper af og har det fedt. Så igen i år håber jeg på et god oplevelse. Og så er det fedt at kunne cykle derud og komme hjem og sove, i en ordentlig seng.

Men jeg har nu besluttet mig for, at jeg ikke er færdig med at sove i telt. Og jeg går også og tænker på, at jeg en dag skal være frivillig derude. Men lige pt handler det bare om fest, farver og finurligheder og imens alt det står på, så er jeg ikke klar til ansvaret om at være frivillig.

Er du til gengæld en ildsjæl der elsker ansvar og gerne vil være frivillig? Har du endnu ikke fået eller købt billet endnu? Vil du gerne være frivillig langt ud over Roskilde Festival?
Så har jeg set det her link, som jeg synes kunne være spændende.

Sex og Samfund er blevet holdningspartner med Roskilde festival og de har opslået denne annonce.
“Vil du kæmpe for en verden, hvor den enkelte har ret til at bestemme over sin egen krop og seksualitet? Brænder du for ligestilling og seksuel og reproduktiv sundhed og rettigheder? Synes du det er spændende og meningsfuldt at engagere dig i frivilligt arbejde og kunne du tænke dig at komme med på årets Roskilde Festival – så er det måske dig, vi søger!”

Jeg synes det er enormt sejt og jeg glæder mig til at møde Sex og Samfund ude på festivalpladsen!

 

Leave a Reply

